Jättenjorm

Om konst, film och böcker.

Om heliga maria

Kategori: Allmänt

Jag borde ju egentligen hålla mig från religösa bilder då de kan göra folk ledsna. Men jag kunde inte låta bli att måla jungru Maria, för hon ser så trevlig ut.
 
sen måste jag säga att jag själv inte är religös för fem öre (eller okej, jag tror typ på spöken å sånt), och att jag tycker inte om religion överlag. visst, det ger människor hopp, och visst, det är fina värderingar i de flesta religioner. Men vadfan, hopp kan man få på annat håll, och vad gäller värderingarna handlar det oftast om sunt förnuft.
Sen kan vi ju börja snacka om kvinnohat i de flesta religioner (ja, främst de största då) och alla krig som utkämpats (och utkämpas!) i guds namn osv  osv. Men nej, vi tar det en annan gång.
 
Sen är jag däremot FÖR religionsfrihet, bara det inte skadar någon annan, vilket det sällan gör om folk bara tänker lite. Alla människor har rätt att tro och tycka hur de vill, och så länge man följer det sunda förnuftet och lagarna så går det asbra.
Sen måste jag säga att religion har medfört en jävla massa underbar konst. Kolla hinduismen till exempel. oh la la <3
 
nåväl. Här kommer min bild (och förlåt för den lite för långa texten där uppe. hoppas ingen blev ledsen <3)
Här kommer fröken Maria. Hon däremot är jävligt ledsen, men jag tror det beror på att hennes son blev mer eller mindre köttad och därefter slängd i en grotta (sen åteuppstod han! han är en zombie! aaah!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: