Jättenjorm

Om konst, film och böcker.

Om min installation

Kategori: Allmänt

I ämnet nutida konst i skolan får vi inspireras av en konstnär, skriva lite om hen (Ordet 'hen' är ett könsneutralt p...ronomen som kan användas istället för hon eller han. Det kan till exempel användas om man inte kan eller vill definiera könet på den man syftar på. Vanlig böjning: hen, hens, henom. Ofta används 'han' om en person där könet egentligen är okänt, ibland medvetet men ofta är det omedvetet. för jämställdhetens skull är det numera vanligare att skriva "han/hon". Det blir onaturligt att säga så, och då rekommenderas 'hen'), och sedan göra ett konstverk inspirerat av konstnären. Jag valde Jean-Pierre Jeunet. Såhär ser han ut (sitter tillsammans med skådespelaren Adrey tatou, hur det nu stavas.):


Han är filmressigör, och har gjort bland annat Amelie från montemarte, och delicatessen. Han är väldigt duktig. Det jag gjorde som var inspirerat av hans stil (framför allt Delicatessen och de förlorade barnens stad) var en instalation. En läshörna, där de som kommer och tittar på mitt konstverk gjärna får bidra med en liten text.
jag tänkte nämligen ha lite böcker fastklistrade (men som ändå går att bläddra i) på bordet, och så får folk skriva medelanden i den, om de vill :)
Här är processen som den har sett ut fram tills nu, och jag har fått en massor av hjälp av andra elever att hacka och elda i bordet :) Tack till dem!



























Och det är väl ungefär alla bilder jag har att visa!
Processen på stolen som hör till har jag också tagit, men de bilderna är på min lärares dator så de kommer jag inte åt nu.
Till Detta arbete har jag använt:
kaffe
Te
Svart, flytande tush
Eld
akrylfärger
kniv
fil
sandpapper
tålamod
vänner

Ha det bra!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: