Jättenjorm

Om konst, film och böcker.

om små, små tushfläckar under mina naglar som gör mig lycklig

Kategori: Allmänt

Jag tycker att färg på händerna är en av de finaste saker som finns. Det visar att man inte är rädd att kleta ner sig om det behövs (och gjärna lite extra bara för att man tycker att det är roligt). jag har perioder när jag målar då jag börjar med en pensel och sedan överger den för att måla med händerna istället, jag känner mina fingrar bättre än penseln.. man kanske skall övergå till skulptur? det är roligt..
Nåväl! nu ska jag visa er lite ur min ritbok. jag har med alla bilder utom en för den är provocerande och jobbig och jag kommer få hotbrev :P haha. (detsutom står jag inte riktigt för den)
menmen, enjoy:

(jag vet inte vilka ni har sett tidigare eller nåt, för jag orkar ärligt talat inte kolla, klockan är 3 på natten. Men om ni sett nåt tidigare så får ni se det igen.)
























Ja, den sista är jag sjukt onöjd med kroppen, men jag pallade inte vara duktigare än så.. nåväl. Ingen är väl riktigt klar :P men fixar det nån gång.
Här är en sneakpeak på en tavla jag gör:


Nu  måste jag sova! godnatt på er :3

Kommentarer

  • Hanna säger:

    jag gillar den med djurhuvuden (OVÄNTAT) och sugarrrrr. vill se den provocerande. du får visa mig någon gång!

    2010-12-13 | 23:45:52
    Bloggadress: http://whenwewerewinning.wordpress.com
  • Anonym säger:

    ja, den glömde jag skriva, var väldigt inspirerad av din bild ;) Haha ja det ska jag göra, men om jag lägger upp den här kommer folk tro att jag är rasist eller nåt :( Och det e jag ju inte!

    2010-12-14 | 17:26:12
  • Anonym säger:

    Vad använder du för material?

    2010-12-23 | 19:12:57
  • Jorm säger:

    Tush, akvarell och sen förståss blyerts å sudd ;) sen när jag målar på duk/tavla/sak gör jag det oftast med Akryl, men ibland slår jag till med olja!

    2010-12-26 | 03:44:09
    Bloggadress: http://jattenjorm.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Aha.



    Måste också bara säga att du är fantastisk, jag känner mig alltid inspirerad när jag ser dina teckningar och målningar.

    2010-12-29 | 00:41:16
  • Jorm säger:

    vad härligt att du tycker det :D

    2010-12-29 | 03:14:31
    Bloggadress: http://jattenjorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här: