Jättenjorm

Om konst, film och böcker.

God dag.

Kategori: Allmänt

Eftersom att jag tycker att kroppskonst är en konst (vem tycker inte det), så borde sminkning räknas till det. Här kommer nu en guide i hur JAG sminkar mig, bara på kul, denna sminkning som av någon anledning kallas: Monique.

Ett: Börja med en grund av foundation eller concealer, för att täcka över ringar under ögonen och dylikt (det fungerar aldrig på mig)
g.
Två: Måla ögonbrynen i den färg du vill ha! Varför inte pröva grönt, eller blått? :P själv valde jag mörkbrunt.
g.
Tre: Ögonskugga i olika bruna toner. Det finns en vit, en bech (?), en mörkbrun och en mörkbech.
g.
g.
Fyra: Måla med den vita ögonskuggan precis under ögonbrynet.
g.
Fem: och på ögonlocket, och i ögonvrån!
g.
Sex: Sen brukar jag ta lite mörkbrun ögonskugga, och måla ett tunt lager i ögonbrynsslutet (vid näsan). Så att man ser smått ilsken ut.
g.
g.
(fast här ser jag visst bara drogad ut)
Sju: Nu skall du ta en flytande kajal, och måla små "trekanter" i ögonvrån
g.
g.
Åtta: Måla nu en tunn linje längs hela ögonlockskanten.
g.
g.
Nio: Nu gör du en linje från ögonkanten (mot öronen. haha jag suger på att förklara) upp mot ögonbrynet, en liten kråkspark.
g.
tio: Och gör den tjockare.
g.
Elva: såhär ska det se ut:
g.
g.
(frickin' poser! HAHA)
Tolv: Dessa två borstar andvänder jag nu. Ta den smala...
g.
Tretton: och välj en färg du tycker om!
g.

Fjorton: Måla en "krok" eller en "böj" (som mamma mu säger) på ögonlocksvecket.
g.
g.
g.
Femton: Måla med kajal i ögonkanten.
g.
g.
g.
Sexton: ta den smala borsten igen och måla lite sudd på kajalen du just målade.
Med svart ögonskugga, jag har en glittrig, från H&m, det är ganska fint!
g.

sjutton: ta nu den stora penseln, doppa den i den svarta ögonskuggan, och måla på samma sätt som du målade med den färgade ögonskuggan.
g.
(ett tips: slicka på penseln så får du upp mer svärta)
g.
g.
Sådär!
g.
g.

Arton: avsluta med mascara, rouge, puder och ha gjärna någonting svagt på läpparna! Jag har en läpppenna från make up store, som heter cherry coke, som jag brukar måla på hela läpparna!
g.
Klar!
g.
g.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: