Jättenjorm

Om konst, film och böcker.

Om mina barn <3

Kategori: Fotografi

För ungefär ett år sedan så slog jag slag i åratal av drömmande, och skaffade mig två små råttor! Dessa sitter aldrig still, är bråkiga, kissar nästan jämt och att pussas är någonting de helt enkelt vägrar. Å andra sidan så är det gulligt när de sover i min luva (om jag har en luvtröja), när de tvättar sig, när de äter, när de klapprar med tänderna för att de tycker om någonting (oftast mat och mys) och när de nosar i mina ögon när den mest svåra bossen i Zelda kommer!
Jag måste bara få visa bilder på de små underbarnen..!

Skruttet
Hon är väldigt lugn, och bryr sig mest om att äta, men hon är bra på att säga till om hennes syster bråkar med henne (fast inte elakt). Hon är den som är lättast att fotografera, då hon sitter stilla rätt mycket. Trots det så är hon inte så tjock. Tror att det beror på att det är främst hon som designar buren om nätterna...



(den ovan är en bild på när hon var en bäbis, nyss hemtagen! Åh, vad jag och min pojkvän bodde vid råttburen den kvällen..)


(vi gosar en hel del)














Och nu till Rådd-djuret! Hon är vild, knäpp, bråkig, jobbig, söt och väldigt nyfiken! Jag tror att hon är släkt med en flygekorre för ni ska se henne hoppa! När hon var liten vågade hon aldrig hoppa någonstans, men så lärde jag upp henne genom att sätta ned henne på ett bord, och ställa mig en liten bit från bordet, så att hon var tvungen att hoppa för att kunna krypa in i min tröja igen (hennes moderskepp).

















Och nu till lite random bilder på båda!






Ja, äckligt söta är de minnsann! Och lyxost gillar de inte, hushållsost skare va!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: