Jättenjorm

Om konst, film och böcker.

Om en mask jag gör i skolan (del ett)

Kategori: Steg-för-steg

Ja, jag och min klass fick uppgiften i skolan att göra en mask! Den är ännu inte klar men här får ni se hur långt jag kommit!:

(tar en bild på min klasskompis C. Bilderna på mig har jag inte här.)

Det vi gjorde var att först sätta plast i ansiktet på det utvalda offret (vi skulle nämnligen täcka detta offers ansikte med iskalla, blöta gipslindor senare. Mycket obehagligt.) och sedan börja täcka det med gips, så att det formades som C:s ansikte.

Såhär blev det: (bild på mig, när jag håller upp min mask framför mitt eget ansikte. Masken är alltså gjord på mitt ansikte och inte C:s. om ni inte fattade :p)

Ja. Sen smetade vi vaselin på insidan av våra färdiga gipsfejor och hällde i nytt, flytande gips, som senare fick torka och det bildade denna:



(på sista bilden torkar jag av lite vaselin. haha. äcklig att ta i ju.)

Ja, sen kunde man börja skapa masken. Jag hade sedan tidigare bestämt mig för att göra ett gammalt kvinnoansikte. Så, jag började jobba upp det i plastelina (nån slags mojsigrejs.)










Ja! Och då var grunden klar! Dags att börja täcka detta i tidningspapper, det som sedan skulle bli den riktiga Masken!





(läskig! :S)




Ja! Då var det klart! Nu ska jag bara täcka den i olika sorters papper några gånger till och sen är det dags för att börja måla den! Men det får ni se i del två av denna masktillverkning!
So long!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: