Jättenjorm

Om konst, film och böcker.

Om en utställning

Kategori: Allmänt

Okeeej, lite sent berättat! Men imorgon så har jag, min klass och fototvåan från min skola (tumba gymnasium, jag vet jag är dålig som får gå om ett år), vernissage på mångkulturellt centrum i Fitja. Jag skriver av baksidan på kortet:
Paradis önskas. för tredje året i rad sammarbetar mkc och estet och mediaelever från xenter /tumba gymnasium runt samma tema. I höstas tog diskutionen gemensamt avstamt i begreppet paradis. Eleverna arbetade med paradis lost or found i åtanke, medan mkc inte hamlade så långt därifrån med frågor kring vad som kommer hända och vart vi är på väg i övervåningens åsrlånga utställning Tillsammans. Elevernas verk presenteras under två veckor i länken en trappa ner.
Alla elever har valt varsin samtida konstnär som inspirationskälla. vi får framförallt se, men också höra, hur unga människor utrycker och tänker om paradisets vara eller inte vara. Eleverna som deltar går i åkurs tre i estetiska programmet med inriktning bild och form med animation och i åkurs två på mediaprogrammet med inriktning foto. därför innehåller utställningen fotografi, måleri, teckning, installationskonst m.m Missa inte heller ljudinstalationen, där du får ta del av elevernas innersta tankar.
Välkommen på vernissage Onsdagen den 13 april klockan 18.oo till 19.3o
På Mångkulturellt centrum, värdshusvgen 7, fittja gård, t-banan Fittja.
telefon: 08- 531 850 21
www.mkc.botkyrka.se
KOM GÄRNA! Jag blir skitglaaaad. Hejdå. PUsss.....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: