Jättenjorm

Om konst, film och böcker.

Om de vassa tändernas skog

Kategori: Böcker och film

Ja, som jag berättade om i förra inlägget så tänkte jag prata om böcker och filmer jag sett. Jag tänkte att jag börjar med en bok jag precis läst ut. Den heter så fint som
De vassa tändernas skog
och den är skriven av Carrie Ryan.
Såhär ser framsidan ut:


Iallafall om i den svenska verisionen. Nå, boken handlar om Mary, en kvinna som bor i en liten by fylld med "överlevare". Byn är omringad av ett långt staket, och bortom staketet befinner sig en stor, mörk, skog. Skogen är De vassa tändernas skog och där bor de Oheliga. De Oheliga är zombies, som har funnits där i flera generationer, och de blir bara fler och fler.
Historien utspelar sig i någon sorts framtid, och handlar i stora drag om zoombies, kärlek, mod, religion, offrande samt drömmar om havet.
Det är, trots att zombies är inblandade (sådant bruakr ju ofta vara lite B), en mycket välskriven och bra bok. Jag satt som på nålar flera gånger under läsningen och så fort jag läst ut den (sträckläste) så ville jag ha mer. Det kommer två böcker till.

och sen vill jag tillägga att mina skills i sådant här är lite ringrostiga, men de kommer snart igång igen ;)


(translation: please use google translate!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: